اطلاع رسانی ها

خیر ، علاوه بر صفحه اول ، جهت جلب توجه بیشتر ، در کنترل پنل اعضا نیز نمایش داده می شود .

شما می توانید به تفکیک جنسیت (مرد ، زن) ، گروه های اعضا (رسمی ، پیمانکار و …) و همچنین به تفکیک وضعیت وام یعنی کسانی که وام بدهکار می باشند و یا گروه دیگر که می توانند وام درخواست دهند ؛ پیام های کوتاه را ارسال نمائید . البته ارسال به تمام اعضا هم امکان پذیر است .

بله ، شما می توانید دسته ها را تعریف نموده و اطلاعیه ها را با توجه به موضوع شان دسته بندی کنید .

در نرم افزار اندیشه سه روش اطلاع رسانی عمومی وجود دارد . روش اول درج خبر در تابلو اعلانات که در صفحه اول سایت به نمایش گذاشته می شود . روش دوم پیام متحرک که آنهم در صفحه اول خود نمائی می کند و روش سوم ارسال پیام کوتاه به گروه های مختلف اعضا می باشد .

برداشت از حساب

بله ، در بخش تنظیمات نرم افزار این امکان وجود دارد که مدیریت واریز و برداشت حساب ها را برای اعضا فعال یا غیرفعال نماید .

در صورتی که عضو ، بر روی یک حساب وام بدهکار باشد ، نرم افزار هنگام درخواست برداشت ، پیام هشدار می دهد .

اعضا با مراجعه به کنترل پنل شان و با تکمیل فرم برداشت از حساب ، درخواست شان را به مدیریت صندوق اعلام می کنند . سپس مدیر به لیست متقاضیان واریز و برداشت مراجعه نموده و درخواست را تائید می نماید و نرم افزار موجودی را به روز خواهد نمود . در نهایت وجه درخواستی میبایستی به حساب بانکی متقاضی واریز شود .

به روز رسانی ها

در سازمان ها و شرکت ها هر ماهه اطلاعات حساب ها بر روال معمول پیش نمی رود . بعنوان مثال به دلایلی قسط از یک عضو کسر نمی گردد یا برعکس از عضو دیگری دو عدد قسط کسر می گردد . بنابراین با دریافت فایل مغایرت ها از حسابداری یا مالی سازمان می بایستی مغایرت ها را به روز رسانی نمود . لازم بذکر است که در صندوق های قرض الحسنه مستقل شاید به روز رسانی مغایرت ها نیاز نباشد .

هر ماه یکبار می بایستی مدیر ، به روز رسانی ماهیانه را فقط با کلیک یک دکمه انجام دهد . در این حالت به موجودی هر حسابی مبلغ پس انداز ماهیانه اضافه میگردد و همچنین مبلغ قسط از مانده وام کسر میگردد .

بطور معمول صندوق های قرض الحسنه با سایر نرم افزارهای حسابداری در تعامل هستند از اینرو نرم افزار اندیشه با به روز رسانی ها اطلاعات مورد نیاز را دریافت می کند . همچنین با خروجی فایل اکسل در بخش های مختلف ، اطلاعات را در اختیار سایر نرم افزار ها قرار می دهد .

سایر

بله ، با ارسال کدهای تعریف شده توسط تلفن همراه مانند ۱#۱۰۰ اعضا می توانند درخواست وام شان را به سادگی ثبت کنند و یا از آخرین وضعیت وام دریافتی شان مطلع شوند و حتی درخواست تغییر پس انداز ماهیانه بدهند و از آخرین اطلاعیه صندوق قرض الحسنه مطلع شوند . نرم افزار صندوق قرض الحسنه اندیشه به اعضایی که از طریق تلفن همراه پیام کوتاه ارسال نموده اند همانند مراجعین به سایت ، خدمت رسانی می کند .

یک ابزار مدیریتی مفید است که در آن  مدیر صندوق یک سئوال را مطرح نموده سپس چندین گزینه پاسخ نیز برای آن تعیین می کند و اعضا می توانند از طریق کنترل پنل شان  ، نظرشان را ثبت کنند و نمودار نتایج را مشاهده کنند . امکان درج پرسش و گزینه های جدید نیز وجود دارد .

تعیین مواردی همچون موعد اولین قسط چند ماه پس از پرداخت وام باشد ، یک نفر ضامن چند نفر دیگر می تواند بشود ، لینک واریز و برداشت برای اعضا نمایش داده شود یا خیر .

تیکت پیامی است که اعضا می توانند به مدیریت صندوق قرض الحسنه ارسال کنند و پرسش ها و مشکلات خود را مطرح کنند و مدیریت می تواند از همان طریق به آنها پاسخ دهد . به معنای دیگر یک روش پشتیبانی نوین می باشد .

فرآیند وام ها

در کنترل پنل مدیریت بخشی با عنوان “لیست متقاضیان وام” وجود دارد که با پارامترهای مختلف لیست متقاضیان را نمایش می دهد . بعنوان مثال نمایش لیست متقاضیانی که از طریق ارسال پیامک درخواست وام داده اند یا نمایش لیست متقاضیانی که هنوز ضامنین آنها ضمانت شان را تائید نکرده اند و ارائه ده ها نوع گزارش متنوع دیگر که مورد نیاز مدیریت می باشد .

وام انتخابی ، وامی است که اعضا در صورت داشتن شرایط لازم می توانند به انتخاب خودشان آنرا درخواست دهند ولی وام تخصیصی وامی است که در صورت تعیین اعتبار ، مدیر می تواند آنرا به عضو تخصیص دهد . هر دو نوع وام به راحتی در نرم افزار قرض الحسنه اندیشه تعریف می شوند .

بله ، یکی از نکات مهم اختصاص اعتبار وام بصورت ماهیانه است که با تعیین مبلغ این اعتبار به تفکیک هر وام ، کنترل آنلاین هنگام درخواست وام انجام می شود و اگر روش درخواست اول انتخاب شده باشد فقط به اندازه مبلغ اعتبار اجازه درخواست وام می دهد و اگر روش دوم درخواست انتخاب شده باشد هنگام تائید وام توسط مدیریت مانده اعتبار بررسی می شود . البته تفکیک اعتبار در هر ماه علاوه بر نوع وام ، بر اساس گروه بندی و قسمت بندی اعضا نیز امکان پذیر است .

بله ، در نرم افزار وام اندیشه ، مدیریت صندوق قرض الحسنه می تواند هم مبلغ وام را و هم تعداد اقساط را تغییر داده و نرم افزار مجدد مبلغ اقساط و مانده وام را محاسبه می کند .

یک وام دارای چندین وضعیت می باشد که در کنترل پنل اعضا قابل مشاهده است . ابتدا که متقاضی آنرا ثبت می کند در وضعیت درخواست است پس از بررسی مدیر یا در وضعیت تائید و یا عدم تائید قرار می گیرد . هنگام واریز به حساب متقاضیان ، مدیر آنرا در وضعیت پرداخت قرار می دهد . بدین صورت متقاضیان فقط با مراجعه به سایت از آخرین وضعیت وام شان مطلع می گردند .

بله ، مدیریت بدون برخی محدودیت ها مانند زمان درخواست ، می تواند برای اعضایی که شرایط دریافت وام را دارند ، وام درخواست دهد .

مدیریت صندوق قرض الحسنه می تواند تعیین کند بعنوان مثال تا ۹۰ روز پس از پایان وام قبلی شان ، اعضا نتوانند درخواست وام بدهند حتی این تعداد روز را به موجودی حساب آنها مرتبط کند مثلا کسانی که حداکثر موجودی شان ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال می باشد ۹۰ روز انتظار و اعضایی که موجودیشان تا ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال میباشد حداکثر مبایستی ۳۰ روز پس از اتمام وام قبلی شان منتظر بمانند .

بله ، مدیر به دو روش می تواند زمان درخواست وام را تعیین کند . در روش اول یک بازه زمانی ثابت را می دهد بعنوان مثال از مورخ تا فلان تاریخ بمدت ۳ روز . در روش دوم می تواند تعیین کند از ساعت ۸:۳۰   اولین روز  هر ماه تا ساعت  ۱۶:۳۰ روز سوم ماه و در اینصورت خارج از محدوده زمانی امکان درخواست وام وجود ندارد .

خیر ، در بخش تنظیمات نرم افزار ، تعداد دفعات ضامن شدن توسط مدیر تعیین می گردد . همچنین هنگام اتمام اقساط وام و صفر شدن مانده وام ضمانت های ضامنین آزاد میگردد .

فرآیند ضمانت به خوبی پیاده سازی شده است . مدیریت صندوق قرض الحسنه هنگام تعریف وام و بر اساس محدوده مبالغ مختلف ، تعداد ضامن های مورد نیاز را مشخص می کند . سپس هنگام درخواست وام توسط متقاضیان ، به همان تعداد می بایستی ضامن معرفی کنند یعنی شماره عضویت آنها را درج نمایند و ضامن یا ضامنین به کنترل پنل خود مراجعه نموده و درخواست ضمانت را تائید یا عدم تائید می نمایند .

بله ، حتی مدیر می تواند در نرم افزار وام اندیشه برای محدوده های مبالغ وام کارمزدهای متفاوت تعیین کند . به عنوان مثال مبلغ وام  تا ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال ۱ درصد کارمزد و از آن مبلغ تا ۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال ۲ درصد کارمزد لحاظ گردد . با این تعریف ، کارمزد وام هنگام درخواست متقاضیان با توجه به مبالغ شان محاسبه میگردد .

کارمزد به دو روش اعمال می گردد . در روش اول مبلغ کارمزد از مبلغ وام کسر می گردد و باقیمانده به متقاضی پرداخت می شود . مبلغ اقساط از تقسیم مبلغ اولیه درخواستی بر تعداد اقساط بدست می آید .  در روش دوم مبلغ درخواستی بدون کسر کارمزد به متقاضی پرداخت می گردد . حاصل جمع مبلغ درخواستی وام با مبلغ کارمزد باقیمانده وام میباشد که با تقسیم بر تعداد اقساط مبلغ هر قسط بدست می آید .

برای هر نوع مبلغی که برای یک وام تعریف می کنید میبایستی تعداد اقساط را نیز مشخص نمائید مانند ۱۲ ، ۲۴ ، ۳۶ و اعضا هنگام درخواست وام فقط می توانند به اختیار خودشان یکی از آنها را انتخاب کنند .

سه نوع مبلغ وام وجود دارد . مبالغ ثابت ، چندبرابر موجودی و امتیازی که برای هر وام می توان یک نوع را انتخاب نمود . مبلغ ثابت همانطور که از عنوان آن پیداست مقدارش برای تمام متقاضیان دارای شرایط ، یکسان است . چند برابر موجودی هم نامش بیانگر منظورش می باشد ولی وام های امتیازی بر اساس امتیاز کسب شده مبالغ شان محاسبه میگردد به عنوان مثال هر ۵۰۰٫۰۰۰ ریال در هر روز یک امتیاز و با کسب حداقل ۸۰۰ امتیاز یا حداقل ۱۲۰ روز سپرده گذاری ، وام تعلق خواهد گرفت که تمام این اعداد به اختیار مدیریت می باشد .

بله ، معمولا مدیران صندوق های قرض الحسنه در صورتی که تعداد متقاضیان زیاد باشد روش دوم را انتخاب می کنند تا حق عضوی ضایع نگردد . البته هر زمانی که تصمیم گرفتند می توانند روش درخواست را به راحتی تغییر دهند .

بله ، دو روش درخواست در نرم افزار وام اندیشه وجود دارد . در روش اول اولویت با متقاضیانی است که زودتر ثبت نام نموده اند  و در روش دوم اولویت با متقاضیانی است که مدت زمان سپری شده پس از اتمام وام قبلی شان بیشتر است و مبلغ پس انداز بیشتری دارند . در هر صورت مدیریت باید تقاضاهایشان را تائید کند ولی در حالت اول درخواست وام توسط اعضا به منزله اختصاص وام می باشد .

خیر ، شما می توانید برای هر حساب بیش از یک وام  تعریف نمائید سپس در تعریف وام مواردی همچون مبلغ ، درصد کارمزد و نحوه اعمال آن ، محدوده زمانی درخواست وام ، تعداد ضامن ، مدت انتظار پس از پایان وام قبلی و تمام پارامترهای مرتبط را تعیین کنید .

مدیریت اعضا

بله ، با توجه به نیاز شما بدون محدودیت می توانید گروه های مختلفی را تعریف نموده و اعضا را در آن گروه ها تقسیم نمائید . مانند شاغل و بازنشسته ، رسمی و قراردادی و پیمانکاری و … .

بله ، به تفکیک انواع حساب ها میتوانید علاوه بر لیست کلی اعضا ، اطلاعاتی همچون موجودی حساب ، پس انداز ماهیانه ، مانده وام و مبلغ قسط هایشان را هم مشاهده نمائید .

با یک جستجوی ساده بر اساس شماره عضویت یا نام خانوادگی می توانید به اطلاعات فردی ، حساب ها ، وام ها ، اقساط ، واریز و برداشت ها و … هر یک از اعضا دسترسی داشته باشید .

بله ، با آپلود یک فایل ساده از نوع Text که شامل فیلدهای مورد نیاز می باشد ، تمام اطلاعات اعضا در کوتاه ترین زمان ممکن ، بارگذاری خواهد شد .

مدیریت حساب ها

بله ، با تعیین درصد سود سپرده میتوان برای برخی حساب ها در پایان مدت یکماه ، سود را محاسبه و پرداخت نمود . که البته استفاده از این نوع حساب ها را برای صندوق های قرض الحسنه پیشنهاد نمی دهیم .

بله ، پس از جستجوی عضو ، گزینه تسویه حساب را انتخاب نمائید تا موجودی حساب و مانده وام وی را صفر نموده حساب هایش را غیر فعال و مبلغ طلب یا بدهی وی را مشخص کند .

بله ، به سادگی با آپلود یک فایل Text می توانید اطلاعات حساب ها و وام های اعضا را در دیتابیس نرم افزار قرض الحسنه اندیشه بارگذاری و بصورت گروهی برای اعضایتان افتتاح حساب نمائید .

بله ، کاربران می توانند با مراجعه به سایت صندوق بصورت آنلاین درخواست افتتاح حساب نمایند و اگر قبلا عضو صندوق بوده اند متقاضی افتتاح یک نوع حساب جدید دیگر باشند . مدیریت نیز تقاضاها را بررسی نموده در صورت تائید ، حساب آنها فعال خواهد شد .

بله ، اعضا می توانند درخواست افزایش مبلغ پس انداز ماهیانه خود را از بین موارد موجود انتخاب نمایند . درخواست اعضا در کنترل پنل مدیریت قابل مشاهده بوده و ایشان پس از تائید ، می توانند از لیست متقاضیان یک نسخه پرینت یا یک فایل با فرمت اکسل دریافت نمایند .

مبالغ پس انداز ماهیانه برای هر نوع حسابی توسط اعضا قابل انتخاب می باشند و امکان درج مبلغ دلخواه خود را ندارند . از طرف دیگر مدیریت این اختیار را دارد تا آن مبالغ را برای هر نوع حسابی تعیین کند . به عنوان نمونه فرض کنید مدیر صندوق یک حساب با عنوان حساب ضروری تعریف نموده است و مبالغ ۲۰۰٫۰۰۰ ریال ، ۳۰۰٫۰۰۰ ریال و ۵۰۰٫۰۰۰ ریال بعنوان مبالغ پس انداز ماهیانه تعیین کرده است ، اعضا هنگام افتتاح حساب می توانند یکی از این مبالغ را انتخاب کنند .

تعریف تعداد حساب ها بستگی به طرح انتخابی که شما خریداری نموده اید دارد .

خیر ، در بخش حساب ها هیچ حسابی تعریف نشده است و شما بعنوان مدیر سایت می بایستی حساب ها را با توجه به نیاز صندوق تان تعریف نمائید . در تمام قسمت های نرم افزار هیچ اطلاعات اولیه ای وجود ندارد و تمامی تعاریف توسط مدیریت صندوق قرض الحسنه انجام می شود .

واریز به حساب

بله ، در صورتی که در نسخه خریداری شده نرم افزار آنرا سفارش داده باشید ، واریز آنلاین فعال خواهد شد . اعضا می توانند با کارت بانکی و رمز دوم خود واریز نموده و همان لحظه موجودی حساب شان به روز گردد .

ابتدا متقاضی از طریق یکی از روش های بانکی مانند مراجعه حضوری ، حواله اینترنتی ، کارت به کارت یا همراه بانک مبلغ مورد نظر را به حساب صندوق واریز می کند سپس فرم مربوطه را در کنترل پنل خود تکمیل نموده و مدیریت با مراجعه به لیست متقاضیان واریز و برداشت ، مورد ایشان را تائید می کند تا موجودی حساب ایشان به روز گردد .

بله ، در نسخه سازمانی بصورت پیش فرض در به روز رسانی ماهیانه انجام می شود و در نسخه خانوادگی بخشی با عنوان پرداخت اقساط وجود دارد که اعضا ، اقساط پرداخت شده خودشان را در آن فرم اعلام می کنند . همچنین در صورت سفارش امکان پرداخت آنلاین اقساط نیز وجود دارد .

بله ، هر کدام از اعضا در کنترل پنل اختصاصی شان این امکان را دارند که درخواست واریز به حساب هایشان را بدهند . البته اگر مجوز واریز و برداشت آن حساب توسط مدیریت فعال شده باشد .

Load More

ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.